Peruskuntokaudella pohjat kuntoon

Kesän kilpailukauden jälkeen yhteisharjoitukset aloitettiin lokakuun alussa. Peruskuntokaudella harjoittelun painopiste oli luonnollisesti kuntopohjan rakentamisessa. Ohjelmassa oli muun muassa matalatehoisia lenkkejä, mäkitreenejä, pitkiä koordinaatioita, kuntopiirejä ja määräintervalleja yms. nopeustreenejä ja huoltavaa harjoittelua ohjelmasta unohtamatta.

Lokakuun lopulla käytiin syysleirillä Iso-Syötteellä, jossa haettiin jo hieman kestävyyskunnon rajoja kovalla mäkitreenillä ja pitkällä lenkillä haastavassa maastossa.

Lajinomainen peruskuntokausi aloitettiin 13.11. Suurin muutos viikko-ohjelmassa oli kuntosaliharjoittelun aloittaminen Kempeleen Dynamolla. Myös hyppylajien (korkeus, pituus, 3-loikka) tekniikkaharjoitukset tulevat entistä enemmän mukaan viikon treeneihin. Juoksuharjoituksissa tehoja maltillisesti lisätään. Muuten painopiste jatkuu peruskunnon rakentamisessa.

Joulukuun 15. ja 16. päivä järjestetään Ouluhallissa perinteiset Jouluhallikisat. Kisat toimivat erinomaisesti harjoituskisoina kohti varsinaista hallikautta, joka alkaa ryhmän osalta 19.1.-20.1. Haaparannassa järjestettävistä Aspen Athletic Games:stä. Hallikausi huipentuu ikäluokkien SM-halleihin ja nuoremmilla TJIG-kisoihin (Tampere Junior Indoor Games). Mielenkiintoinen ja jännittävä hallikausi tulossa, mutta vielä on edessä monta vaihetta talven huippukuntoon.

Muistathan Limingan Uudenvuodenjuoksun (klikkaa kuvaa).